Fall For Anything – Courtney Summers [RECENZE]

29 Led

fallforanythingAutor: Courtney Summers
Název: Fall For Anything
Nakladatelství: St. Martin’s Griffin
Počet stran: 224
Žánr: současná YA

When Eddie Reeves’s father commits suicide her life is consumed by the nagging question of why? Why when he was a legendary photographer and a brilliant teacher? Why when he seemed to find inspiration in everything he saw? And, most important, why when he had a daughter who loved him more than anyone else in the world? When she meets Culler Evans, a former student of her father’s and a photographer himself, an instant and dangerous attraction begins. Culler seems to know more about her father than she does and could possibly hold the key to the mystery surrounding his death. But Eddie’s vulnerability has weakened her and Culler Evans is getting too close. Her need for the truth keeps her hanging on…but are some questions better left unanswered?

* * *

Když jsem si před časem díky slevám na Amazonu zakoupila do čtečky elektronickou verzi knihy Some Girls Are (recenze) od Courtney Summers, kterou jsem měla už nějakou dobu v merku, ještě jsem netušila, nakolik mě autorčiny příběhy a její styl psaní nadchne. Okamžitě po dočtení Some Girls Are jsem si zakoupila další její knihu, jejíž anotace zněla ještě zajímavěji. A opět byla moje volba správná.

Děj Fall For Anything se točí kolem sedmnáctileté Eddie Reeves, která právě prochází velmi složitým obdobím. Její tatínek, kdysi velmi úspěšný a slavný fotograf, před pár týdny spáchal sebevraždu, maminka se zhroutila, celé dny jen vysedává na pohovce zabalená v županu svého manžela a navíc se k nim přistěhovala maminčina nejlepší kamarádka Beth, aby jim pomohla překonat to nejhorší období. Eddie to ale cítí jinak, bere Beth jako úhlavního nepřítele a narušitele. Má za to, že ji Beth nikdy neměla moc ráda, protože je připomínkou toho, jak neustále stárne. (Jak se říká – na dětech vždycky nejvíc vidíte, jak rychle čas běží, jak moc stárnete.)

K tomu všemu se ještě přidá fakt, že se do města vrátí ex-přítelkyně jejího nejlepšího kamaráda Mila a on na Eddie nemá tolik času jako dřív. Eddie se cítí velmi osaměle. Každý den v noci mizí tajně z domu a chodí do opuštěného skladiště na okraji města, kam její tatínek chodil fotit a je to i místo, kde spáchal ve svých 64 letech sebevraždu. Kvůli jeho věku si lidé často mysleli, že je Eddiein dědeček. (Potkal její tehdy dvacetiletou maminku, když mu bylo 45 let.)

Eddie se setká s Cullerem Evansem, jenž byl studentem Setha Reevese. Společně se vydávají na místa, která její tatínek před smrtí navštívil, vyfotil a fotky nechal jako jediná vodítka. Eddie se neustále snaží přijít na to, proč to její tatínek udělal, co mu scházelo a proč ji a maminku „opustil“. Doufá, že když se jí podaří poskládat všechny kousíčky skládačky, přijde na to, proč její tatínek spáchal sebevraždu.

Hlavní postava Eddie mi byla velmi sympatická a dokázala jsem se s ní lehce ztotožnit. Bylo mi jí ovšem velmi líto. Je zlomená žalem, naštvaná na celý svět a dokonale zmatená. Mimo složitou situaci doma a těžký úkol, který si stanovila – zjistit, co jejího tatínka dovedlo až k sebevraždě, musí také čelit klasičtějším a méně závažným problémům spojeným s jejím věkem. Pomalu se zakoukává do Cullera, ale stále je tu její nejlepší kamarád Milo. Musí teda řešit i jisté dilema v oblasti vztahů.

Postava Mila se mi opravdu zamlouvala a připomínala mi jednu reálnou osobu, kterou mám moc ráda. Doufala jsem, že nakonec opět s Eddiem najdou k sobě cestu. Ať už jako nejlepší kamarádi nebo něco víc.

Naproti tomu postava Cullera mi od začátku v něčem neseděla. Nedokážu přesně říct v čem, protože se snažil Eddie pomoct najít odpovědi na její otázky, i když na tom měl i svůj vlastní zájem.

Tato kniha se mi líbila dokonce ještě o něco více než Some Girls Are. Možná to bylo dáno i závažnějším tématem a nadměrnou dávkou silných emocí, které jsem při čtení cítila, ale také propracovanějším a poutavějším dějem.

Nemohla jsem jinak, než stále číst, abych se spolu s Eddie dopátrala odpovědi na prostou otázku „Proč?“. Konec mi přišel velmi realistický, protože přece ne vždy dostaneme takové odpovědi, po kterých toužíme. A někdy nedostaneme vůbec žádné a musíme se se svou situací vyrovnat sami jak nejlépe umíme a uznáme za vhodné.

Fall For Anything doporučuji určitě naprosto všem, kteří mají rádi Young Adult literaturu ze současnosti, která má co nabídnout. Upozorňuji ale, že vás tato kniha může emočně vyšťavit.

Nyní se chystám na další dílo autorky s názvem Cracked Up to Be. Jsem zvědavá, jestli si i tato kniha udrží autorčinu vysokou úroveň a dokáže mě zaujmout.