Krásní mrtví: Jonas – Eden Maguire [RECENZE]

V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a – Phoenix.
Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska…
Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává?
Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek…
Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

* * *

Po opakující se žádosti několika z vás, abych si přečetla Krásné mrtvé a napsala na ně také svůj názor, jsem se rozhodla vám vyhovět a požádala jsem nakladatelství Fragment rovnou o kompletní sérii. Moc tomuto nakladatelství děkuji, protože mi opravdu vyhověli a já vám teď přináším můj pohled na první knihu s názvem Jonas.

Ke knize jsem přistupovala s téměř nulovým očekáváním a lehkými obavami, protože si spousta z vás stěžovala na to, že vás kniha zklamala, neuměla pobavit ani vtáhnout do děje a obsah byl dosti zmatený a spojoval do sebe strašně moc věcí, které se vám nepozdávaly. Vím, že každý má jiný vkus a líbí se mu odlišné věci, ale po prvních pár stránkách jsem měla pocit, že asi čtu jinou knihu než vy. Okamžitě mě příběh pohltil, já jsem vypnula okolní svět a spolu s hlavní hrdinkou Darinou jsem se vydala po stopách Krásných mrtvých.

Děj začíná v momentě, kdy Darina prochází mezi stromy ve Foxtonu a v dálce slyší bouchat nějaké dveře. Netušila, že zde, tak daleko od města, je vůbec nějaká stavba. Je zdrcená žalem, protože od smrti jejího kluka Phoenixe uplynuly pouze 2 dny, takže je ráda, že se může na chvíli věnovat nějaké činnosti. Jde po zvuku, až narazí na stodolu s těmi ve větru bouchajícími dveřmi. Ze zvědavosti nakoukne dovnitř a zahlédne několik postav stojících v kruhu kolem nějakého kluka. Když si její oči přivyknou šeru, s hrůzou zjistí, že je to její mrtvý přítel, kterého někdo pobodal při rvačce. Zaměří se i na ostatní a poznává některé ze svých spolužáků z Ellerton High, kteří během minulého roku také přišli nějakým způsobem o život. Je tu Jonas, Arizona i Summer Madisonová. Vítají Phoenixe mezi Krásné mrtvé. Hunter je jméno chlapíka, který to má celé zřejmě na povel.

Darina je v šoku a uteče. Má neodbytný pocit, že blázní. Rozhodne se tomu přijít na kloub a další den se vydá opět ke stodole, kde viděla ty mrtvé. Narazí na Jonase s Hunterem. Hunter se k ní rychle rozběhne a ona náhle slyší tlukot milionu křídel. Hunter na ni použije svou moc ovládat mysl a pošle ji zpět domů.

Koná se Phoenixův pohřeb.  Objeví se na něm skoro celá škola. Darina má pocit, že opět zahlédla Phoenixe. Po pohřbu udělají kamarádi na jeho počest party. Zdá se, že Darina je zde jediná, kdo je smutný a vůbec se nebaví. Všichni se koupou v řece. Po rozhovoru s Phoenixovým bratrem Brandonem se Darina také rozhodne skočit do vody a málem se u toho utopí. Její matka se to dozví a pošle ji ke „cvokařce“ na terapii, protože má za to, že to byl pokus o sebevraždu, takové volání o pomoc. V čekárně se potká se Zoey – Jonasovu přítelkyni, která se zotavuje ze svých zranění po oné smrtelné bouračce na motorce. Nic si z momentu nehody nepamatuje.

Darina se opět vydává do Foxtonu a pátrá po Phoenixovi. Tentokrát se jí ho podaří najít. Mluví spolu, dotýkají se, líbají. Je to pro ni neuvěřitelné. Phoenix si také nepamatuje, jak se mu to stalo. Někdo ho pobodal a v tom místě má nyní vytetovaná andělská křídla. Dostal se do limba a Hunter ho povolal zpět, aby se přidal mezi další Krásné mrtvé a vyřešil si svoje „záležitosti“. Krásní mrtví na to mají přesně rok. Musí zjistit pravdu o své smrti a dojít spravedlnosti. Hunter – vůdce chce nejdřív Darině vymazat paměť, aby si na Krásné mrtvé nepamatovala, ale Darina se nabídne, že by jim mohla pomoct vyřešit jejich problémy. Odměnou jí budou nějaké dny navíc s její „mrtvou láskou“.

Už jí zbývá jen pár dní, aby se dozvěděla něco víc o Jonasově smrti a pomohla mu vše vyřešit, aby došel klidu. Podaří se jí to? Pomůže jí v tom Zoey?

Jak už jsem psala výše, opravdu jsem byla okamžitě vtažena do děje a to dokonce takovým způsobem, že jsem přejela v MHD o 2 zastávky dál, než jsem původně měla v plánu. Kniha mě udržovala v napětí a chtěla jsem se co nejdřív dozvědět, jak to vlastně bylo s tou Jonasovou podivnou nehodou, za kterou mu policie připsala celkovou odpovědnost. Musím se přiznat, že konec mě opravdu překvapil. Ani ne tak odhalení toho, co se skutečně stalo v momentě nehody, která měla za následek Jonasovu smrt a Zoeyina těžká zranění, ale hlavně to, co se stalo potom.
Ale nebudu prozrazovat víc, aby ti, kteří knihu ještě nečetli, nepřišli o všechna překvapení.

Docela mi přišlo zbytečné to zamotané vysvětlení, co jsou Krásní mrtví vlastně zač. Chvíli to vypadá, že Krásný mrtvý je duch, pak je vlastně zombie a taky nezapomeňte na anděla. Tetování v podobě andělských křídel v místě smrtelného zranění a všudypřítomná třepotání andělských křídel. (Tak trošku jsem čekala, kdy se u nich objeví schopnost měnit se za úplňku ve vlkodlaka a nebo chuť někomu pít krev.)

Možná by působilo o něco lépe pouhé sdělení, že jsou to prostě „Krásní mrtví“ – navrácenci z limba, kteří mají jisté nadpřirozené schopnosti, aby jim pomohly vyřešit jejich neuzavřené záležitosti a pak postoupit dál.
Jak jsem totiž zjistila, tak hodně lidí od čtení odradilo přesně to, že se někde dočetli, že je to o andělech a vyskytují se tam zombie. A ona přitom ta konečná podoba Krásných mrtvých neodpovídá vašim původním představám, které tímto popisem nabudete.

Pokud zrovna patříte mezi ty odrazené, tak vězte, že se můžete směle pustit do příběhu, aniž byste v něm narazili na „opravdové“ zombie, tak jak je znáte. Co zde ale určitě najdete je napětí, tajemno, nadpřirozeno, akce a i nějaká ta romantika se objeví.

Co se postav týče, tak všechny byly vcelku zajímavé a když se oprostím od toho nadpřirozena, tak i realistické. Všem jsem jejich chování věřila a nepřišlo mi nějaké přehnané či neskutečné. Mimo všech hlavních postav mě nejvíc zaujala postava Phoenixova bratra Brandona a doufám, že mu i v dalších dílech bude věnována alespoň malá pozornost. No nechám se překvapit.

Ještě jednou děkuji nakladatelství Fragment za tento recenzní výtisk, a pokud máte rádi zvláštní a neobyčejné příběhy s trochou toho nadpřirozena a fantasy, tak vám tuto knihu doporučuji okusit. Třeba se do ní zakousnete stejně jako já. A já se jdu vrhnout na další díl.

komentáře 2 na “Krásní mrtví: Jonas – Eden Maguire [RECENZE]”

1. Spooky 9.4.2013 v 14:43 #

Takže ty říkáš, že stojí za to číst tuto sérii, ano?