Kronika Jennifer Strangeové: Poslední drakobijce – Jasper Fforde [RECENZE]

Série: Kronika Jennifer Strangeové
Originální název: The Last Dragonslayer
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Martin Pokorný
Počet stran: 240
Žánr: fantasy, humor

Kde jsou ty časy, kdy bylo kouzelnictví nepostradatelné? Dalo se s ním zachránit království, prošťouchnout ucpaný odpad a obstaralo spoustu dalších užitečných věcí. Jenže jeho význam upadá. Instalatér je lacinější než kouzelník a na létajících kobercích se rozváží pizza. Patnáctiletá Jennifer Strangeová řídí kouzelnickou agenturu Kazam, která se v těžké situaci tak tak probíjí. Navíc se objevily předtuchy, že poslední drak na světě zemře rukou zatím neznámého drakobijce. Jestli se tyhle předzvěsti vyplní, tak se všechno změní. Ale bude k tomu potřeba… Velká Magie.

* * *

Tato kniha mě zaujala svým zvláštním, do zelena vyvedeným obalem, na kterém je vidět kousíček draka (jeho ocas vede až na zadní stranu), na kterém stojí malé červené autíčko. Anotace slibovala vtipnou fantasy plnou kouzel a hrdinku, která již v patnácti letech vede kouzelnickou agenturu, což se mi také zamlouvalo. Přiznávám, čekala jsem trošku něco odlišného, přesto se mi dostala do rukou kniha, která zajisté stojí za přečtení.

Hlavní hrdinka Jennifer Strangeová, které bude za čtrnáct dní již šestnáct let, je ředitelkou kouzelnické agentury jménem KAZAM v zastoupení pana Zambiniho, který je momentálně indisponován (čti: záhadně zmizel). Mimo to je také recepční, účetní, sekretářka, zařizuje rezervace, má na starosti 45 čarodějů, levitátorů, věštců, přesouvačů, manipulátorů počasí, kobercových pilotů a nejrůznějších dalších zasvěcenců mystických umění a zodpovídá za ten rozviklaný dům, ve kterém všichni přebývají. Jak je to možné? No prostě proto, že to nikdo jiný dělat nechtěl.

Musí taky dohlížet, aby vše šlo podle plánu. Kouzelníci mají několik zakázek v oblasti stavebních rekonstrukcí. Na řadě je předělání elektroinstalace v domě pana Digbyho.
Vymítání krtků ze zahrad, zmenšování krabic před uložením do garáže a vyhledávání ztracených předmětů byla snadná, ale špatně honorovaná práce. Rekonstrukce elektřiny bez bourání, nepořádku a vše za jeden den? Za to už je lepší odměna. Není to ale nic jednoduchého, vše se může lehce zvrtnout, proto na to Jennifer musí osobně dohlédnout. Takže do Dinmoru veze Lady Mawgon, mága Moobina a macatého Price (zvaného FullPrice alias Pálka) svým rezatým volkswagenem. Společníka jí jako vždy dělá její věrný zvěrokvark (Neřeknu vám, co to přesně je, ale určitě jednoho chci!).

Možná se divíte, že patnáctiletá dívka může řídit auto, ale ve Snoddově království to není vůbec divné. Jejich stát jako jediná říše v Nespojených královstvích založil řidičské zkoušky na duševní vyzrálosti a ne na věku. Proto Jennifer dostala řidičák již ve třinácti letech.

Aby toho Jennifer náhodou neměla na starosti málo, předvídač Kevin Zipp jí zavolá, aby se okamžitě vrátila do agentury. Mívá totiž čím dál silnější předtuchy o drakovi Maltcassionovi (posledním z rodu) žijícím nedaleko na dračím území. Vidí ho umírat. Padne pod mečem posledního drakobijce v neděli v poledne. Co se ale stane, pokud zemře poslední z draků? Co když je nějaká spojitost mezi draky a magií? Třeba právě proto se děje tolik zvláštních věcí. Co když magie zanikne zároveň s drakem? A co se stane s dračím územím? Povede se o něj válka? Tohle a ještě spoustu dalších věcí musí Jennifer vyřešit a nebude to mít vůbec lehké. A čas se neúprosně krátí.

Jennifer jsem si téměř okamžitě oblíbila, byla na svůj věk nejen chytrá, ale i statečná a dokázala si poradit v každé situaci. Záviděla jsem jí zvěrokvarka, protože jsem se do něj ihned zamilovala! Další mou oblíbenou postavou se stal dvanáctiletý Horton „Tiger“ Prawns, který se stal Jennifer dobrým pomocníkem.

V této knize ale nenajdete pouze humor, je tu také pěkná dávka dobrodružství, akce i moudrosti a rozhodně neušetří ani vaše emoce. Při čtení mi moje představivost přehrávala před očima neskutečně barvitý film plný neuvěřitelných zážitků a vjemů. Kniha se čte velmi lehce a i přes magické prvky je napsána tak realisticky, že se zdá, jako by se děj odehrával na vaší ulici či ve vašem blízkém sousedství a vy se ocitli přímo v tomto kouzelném příběhu. Nemůžu se dočkat dalšího pokračování, které, doufejme, vyjde i u nás. Od autora jsem si pořídila i další knihy, na které jsou velmi pochvalné recenze, tak jsem zvědavá, jestli mě nezklame ani tentokrát.

Posledního drakobijce doporučuji převážně mladým čtenářům, kteří si oblíbili Young Adult literaturu a nic magického jim není cizí. Na své si ale určitě přijdou i dospělí milující fantasy a neuvěřitelně půvabné příběhy.

komentářů 14 na “Kronika Jennifer Strangeové: Poslední drakobijce – Jasper Fforde [RECENZE]”

1. Monika 20.3.2014 v 08:13 #

Tak to jsem ráda za tvé hodnocení :) Do knihy jsem se totiž zamilovala kvůli obálce, ta je prostě naprosto nádherná a od té doby ji mám na seznamu ^^

• Wolf Draven 23.3.2014 v 15:37 #

Mně se líbila moc, ale četla jsem teď v některých zahraničních recenzích, že prý mají někteří lidé problém s autorovým stylem. Mně ale sedl dobře :) Těším se na další díly!

• Monika 28.3.2014 v 13:55 #

Tak tím stylem jsi mě jen zaujala :) Mám ráda nevšední styly.

2. Dragita 20.3.2014 v 10:30 #

Díky za recenzi, pořád váhám, jestli pořídit či ne :) Uvidím, jsem nakloněná k ano.

• Wolf Draven 23.3.2014 v 15:35 #

Je v tom drak, pro tebe by to měla být už v tento moment jasná volba :D

3. Jana 20.3.2014 v 17:32 #

Přemýšlela jsem, jestli ji koupit kamarádce, pořád nevím, ale každopádně teď chci být pilotem koberce :D

4. pravaknihomolka 20.3.2014 v 20:52 #

To chceeeem! Toto vyzerá ako príjemná oddychová knižka, po tých upíroch, o ktorých práve čítam, by to bola skvelá zmena :)

• Wolf Draven 23.3.2014 v 15:35 #

Jj, je to skvělá oddechovka, ale přitom v sobě skrývá i pár hlubších témat :)

5. 花HλNKA 23.3.2014 v 20:19 #

Tahle kniha mě zaujala hned od prvního pohledu, protože ta obálka…! Chápeme se :-)
    Když jsem si ale pak přečetla anotaci, která mě samozřejmě absolutně neodlákala, a věkové zařazení do škatulky „Pro děti“, bylo zle. A tak jsem se ji snažila aspoň vnutit mladší sestře, že bude naprosto skvělá a tak podobně, abych měla řádný důvod ke koupi, selhala jsem na počtu stran. Ona totiž moje sestra nepřelouská nic nad dvě stovky :-/ Takže mám smůlu. Přece si nebudu kupovat knihy pro děti, žejo :-D Jak by to vypadalo :-D Ale očekávala jsem takové hodnocení, jak naschvál! :-/ :-D

• Wolf Draven 23.3.2014 v 20:37 #

Ano, chápeme se ;))
      Já bych se ale vůbec nenechala odradit zařazením knihy do škatulky „pro děti“, protože dle mého názoru tam zas až tolik nepatří. Nebo asi tak na stejno jako Harry Potter, to taky není literatura vyloženě jen pro děti. Už jen to, že hlavní hrdinka má za pár dní dovršit šestnáctiny, ji spíše posouvá blíže ke škatulce Young Adult. A i témata, která se v knize řeší, nejsou úplně nevinně dětské.
      Takže já bych se být tebou koupi knihy vůbec nebála. :)

6. Crowley 26.3.2014 v 09:55 #

Tohle taky vypadá krutě