Perfect Little Town – Blake Crouch [RECENZE]

Název: Perfect Little Town
Nakladatelství: samonáklad
Rok vydání: 2010
Forma: e-book
Počet stran: 87
Žánr: horor, thriller

Ron and Jessica Stahl are a power couple from California, on Christmas holiday in Colorado. When they stop for the afternoon in sleepy Lone Cone, they’re charmed by the quaint tourist town. But the folksy hospitality will vanish as the sun drops behind the mountains. The Stahls couldn’t have picked a worse night of the year to get snowed into this perfect little town with a dark, dark secret.

* * *

Tento krátký příběh z pera Blakea Crouche, autora skvělé knihy Městečko Pines (recenze), jsem si vybrala do projektu Tématického čtení, protože se svou tajuplnou atmosférou malého podivného městečka dokonale hodila do Hororového čtení, které právě na blogu probíhá.

Sledujeme manžele Stahlovi – Rona a Jessicu, kteří se po cestě na vánoční dovolenou do Aspenu zastaví v malebném městečku s názvem Lone Cone s 317 obyvateli, aby zde strávili příjemné odpoledne, než se vydají opět na cestu. Všichni v městečku jsou velice příjemní a usměvaví, takže když jsou Stahlovi nuceni zde zůstat přes noc kvůli sílící sněhové vánici, zprvu jim to vůbec nevadí. Ale to jen do té doby než se dozvědí, že jediný hotel v městečku je údajně naprosto zaplněný. Přitom manželé za celý den neviděli žádné jiné turisty a i hotel působí ve své tichosti naprosto prázdně.

Ron s Jessicou tedy čekají ve svém mercedesu, až poleví sněhová vánice a budou prohrabány cesty, aby mohli pokračovat v plánované cestě až do útulného pokoje v hotelu, který na ně čeká v Aspenu. Jessica je dosti naštvaná (mírně řečeno), navíc jim nějaká děcka rozbijí přední okno a tak se Ron rozhodne vzít Jess do nějaké místní restaurace, aby se alespoň v teple a klidu najedli, než vymyslí, co dál. Přestože je teprve čtvrt na osm večer, zdá se, že všude mají už zavřeno. Nakonec přece jen najdou jednu restauraci, kde je otevřeno i přesto, že je v ní pusto a prázdno. Dokonce po velmi dlouhé době čekání dostanou i něco k snědku. Ale asi to není úplně přesně to, co si představovali a od této chvíle už se na toto městečko budou dívat poněkud jinak. Tedy pokud se jim podaří zachránit si svůj holý život.

Uf, to byla docela jízda! Přestože byl příběh docela krátký, dokázal strhnout svým napínavým a děsivým dějem. Bylo zde dokonale nastíněno vše včetně postav a místa. Dokázala bych si představit číst tento krátký příběh jako plnohodnotnou knihu, protože některé události mohly být ještě zajímavější, kdyby byly více rozvedeny.

Vždycky mě lákaly horory, ve kterých se projíždějící cizinci ocitají v neznámých a mile vypadajících městech, vesnicích či prostě nějakých jiných oblastech, které se po setmění nějakým způsobem naprosto změní a chudák cizinec nemá téměř žádnou šanci.

Jedno vím jistě. Nikdy se už nebudu při cestování stavovat v žádném malebně vypadajícím městečku a rozhodně si už nikdy nedám žádný plněný pokrm po setmění, ale další knihy Blakea Crouche si dopřeju s radostí.

Toto dílko doporučuji všem fanouškům hororů a tajemných a děsuplných příběhů.

Jedna odpověď na “Perfect Little Town – Blake Crouch [RECENZE]”

1. Spooky 30.11.2013 v 15:26 #