Prozření Mary Dyerové – Michelle Hodkinová [RECENZE]

Série: Mara Dyerová
Originální název: The Unbecoming of Mara Dyer
Nakladatelství: Brio
Překlad: Jan Březovský & Tereza Nuckollsová
Počet stran: 368
Žánr: YA, fantasy, paranormal, horor

Když se Mara Dyerová probudí jednoho dne v nemocnici a vůbec netuší, jak se tam dostala, má pocit, že život už nemůže být podivnější. Může. Věří, že za nehodou, při které zemřeli její přátelé, musí být něco víc. Nemýlí se. A po tom všem, čím si prošla, nevěří, že by se mohla ještě někdy zamilovat. Plete se.

* * *

Tak ani já jsem neodolala a koupila si tu všemi opěvovanou Maru Dyerovou. V prvé řadě jsem chtěla zjistit, proč vlastně celý ten humbuk kolem této série vznikl. No a taky mě zaujala jak anotace, tak obálka, která je opravdu zvláštní. Ale po přečtení už asi chápu, čeho se tady snaží tvůrce dosáhnout. A je mi také jasné to pozdvižení kolem. Je to velmi slibný začátek nápadité, originální a napínavé série. Já osobně jsem byla vtažena do příběhu hned po pár stránkách a nemohla jsem jinak, než knihu rychle přečíst. Teď ale o to déle musím čekat na vydání dalšího dílu. A čekání se zdá nekonečné. Proto si ho trošičku zkrátím tím, že se s vámi podělím o malý náhled do děje a své dojmy.

Hlavní postava knihy – Mara Dyerová, což ale není její pravé jméno, je téměř obyčejná sedmnáctiletá dívka. Setkáváme se s ní poté, co se probudí v nemocnici z komatu. Vůbec si nepamatuje, co se stalo. Od rodiny se dozvídá o své nehodě – byla se svými přáteli v opuštěné budově bývalého ústavu pro choromyslné, která se na ně zřítila. Mara je jediná přeživší. V jediném okamžiku tak ztratila nejen svoji nejlepší kamarádku Rachel, ale i svého kluka. Je velmi zdrcená žalem a žádá rodinu, aby se odstěhovali někam daleko od tohoto prokletého místa plného bolestných vzpomínek.

Rodina jí vyhoví a Mara se ocitá na Floridě, v novém domově, v nové škole. Ale ani zde neunikne nočním můrám a vzpomínkám, které (sice velmi pomalu, ale přece jen) vyplouvají na povrch její mysli. A navíc začne mít Mara jakési děsivé halucinace, díky nimž se občas chová podivně a to jí na popularitě v nové škole zrovna nepřidá. Taky mívá neodbytný pocit, že ji na každém kroku pronásleduje její údajně mrtvý přítel. Je možné, že také přežil nebo už Mara dočista zešílela a vidí duchy? Jaké je Mařino děsivé tajemství? A proč se v jejím okolí neustále stávají prapodivné nehody?

Postava Mary mi byla velmi sympatická a bavilo mě dozvídat se postupně její zvláštní až strašidelný příběh z jejího pohledu se všemi jejími pocity a myšlenkami. Jsem velmi zvědavá, jak se její postava bude nadále rozvíjet i v dalších dílech.

Nesmí tu samozřejmě chybět ani postava arogantního a pohledného darebáka se špatnou pověstí a vlastním tajemstvím – jménem Noah Shaw. Co to jen Maru k Noahovi tak přitahuje?
Zmínit se musím také o jediném kamarádovi, kterého si Mara byla schopná v nové škole najít. Je jím milý kluk Jamie Roth. Ten mi byl asi nejsympatičtější a doufám, že bude mít prostor i v dalším pokračování.

Příběh je opravdu originální, lehce strašidelný s tou správnou dávkou napětí, tajemna i nějaké té romantiky. Nenarazila jsem na žádné pasáže, které by mě nudily. Nechybí ani šokující „cliffhanger“ na konci. I když jsem místy byla mírně zmatená a zatím se vše ještě nestihlo vysvětlit, tak se mi autorka příběhem krásně trefila do vkusu. Já jsem velmi spokojená a už se moc těším na pokračování, které nese název Proměna Mary Dyerové. Snad vyjde ještě letos.

Knihu (popř. celou sérii) doporučuji převážně fanouškům YA literatury zaměřené na tajemno a paranormálno.

komentáře 2 na “Prozření Mary Dyerové – Michelle Hodkinová [RECENZE]”

1. Spooky 12.8.2013 v 15:28 #