Horory na dobrou noc 2 – Anthony Horowitz [mini-recenze]

Autor: Anthony Horowitz
Název: Horory na dobrou noc 2
Originální název: More Horowitz Horror
Nakladatelství: BB art
Překlad: Zdeněk Hofmann
Počet stran: 145

Devatero hororových povídek, jejichž hrdiny jsou děti, z pera proslulého britského autora (TV seriály Poirot, Vraždy v Midsomeru, Foylova válka). Zdrojem hrůzy nemusí být jen oživlé mrtvoly, ale i předměty denní potřeby – mobil, výtah či naslouchátko. Svět se mění, strach zůstává. Příběhy jsou v první řadě určeny pro mládež, ale pochutnají si na nich i dospělí díky sugestivní atmosféře, typicky anglickému černému humoru a citacím nebo variacím klasických témat (Stopař – horor s Rutgerem Hauerem, Howard’s End – film, Sound of Thunder – Bradburyho povídka). Ty představují jakousi žánrovou třešničku na dortu, a už proto by neměla ani tato druhá sbírka chybět v knihovně žádného milovníka hororu.

Varování: Nevhodné pro osoby úzkostné či se slabými nervy

Toto je druhá sbírka hororových povídek od Anthonyho Horowitze, který věří, že je ještě strašidelnější než ta první. „Když píšete pro mladé lidi, musíte být pochopitelně opatrní,“ připomíná. „Pokud by v příbězích bylo příliš mnoho násilí nebo děsu, jejich rodiče by si začali stěžovat!“ Znovu nachází inspiraci v běžných každodenních předmětech – tentokrát jde o mobil, opalovací olej a naslouchátko –, ale to jsou jen klíče otevírající dveře na skutečně velice temná místa.

* * *

Další dávka příjemně mrazivých příběhů, které nám tentokrát pan Horowitz naservíroval, byla dokonce ještě hororovější a děsivější než v první knize. Opět je zde předmětům běžné denní potřeby dána nadpřizozená vlastnost, ale jsou zde i další šílenosti. Připomněli mi dobu, kdy nám jako malým capartům sestřenice vyprávěla večer potmě před spaním strašidelní historky a jak jsme se u toho příjemně báli.

Kniha je opět určena převážně pro děti a mládež, ale stejně jak u příběhů v prvních Hororech na dobrou noc, tak i zde si zajisté na své přijdou i dospělí čtenáři.

I když je na obale napsáno, že se zde nachází příběhů jen osm, tak opět je jich tu devět, ale ten poslední je velice zvláštní. Ale to už si musíte přesvědčit a přečíst sami. ;)

* * *

Povídky

– Stopař (The Hitchhiker)
– Zvuk vraždy (The Sound of Murder)
– Spálený (Burned)
– Let č. 715 (Flight 715)
– Howardův konec (Howard’s End)
– Výtah (The Elevator)
– A telefon zmrtvěl (The Phone Goes Dead)
– Šikmý dům (Twist Cottage)
– Nejkratší horor, který byl kdy napsán (The Shortest Horror Story Ever Written)

„Zabiju tě,“ řekl pan Harv.
Ale pronesl to tak potichu, že jsem ho slyšel jen já, a tentokrát jsem si tím byl jistý. Je to šílenec. A utekl z Krasoluk. Naložili jsme ho uprostřed pustiny a on nás teď všechny zabije. Naklonil jsem se dopředu, aby si mě rodiče všimli. A právě tehdy mi padl zrak na zpětné zrcátko. A uviděl jsem slovo, které jsem před chvilkou napsal na okno.

HARV

Ale jeho odraz v zrcadle vypadal jinak.

VRAH