The Oracle Rebounds – Allison van Diepen [RECENZE]

Autor: Allison van Diepen
Název: The Oracle Rebounds
Série: The Oracle of Dating
Díl: # 2
Nakladatelství: Harlequin Teen
Počet stran: 208

As the “oracle of dating,” Kayla is supposed to have all the answers about love and relationships. She’s supposed to have the perfect relationship. But now that Jared is “taking a step back,” Kayla feels like a total fraud.

So the expert on dating starts taking her own rebound advice—and some from her friends—and stops moping around. Yeah, there are other possibilities out there—including the beyond-cute French foreign exchange student she’s showing around town. But when controversy erupts about the Oracle’s advice, Kayla is sent reeling once again. Will anything work out for her this year? Yet when her friends start seriously needing the Oracle, Kayla begins to focus on what really matters: Viv, Sharese, Amy and Ryan, her trueblue buds. And suddenly, everything starts making sense again…

* * *

Knihu jsem dostala jako svoji úplně první výhru v jedné zahraniční giveaway. Navazuje sice na knihu The Oracle of Dating, ale dá se číst i samostatně, protože během chvilky si uděláte obrázek o obsahu předchozího dílu. A pokud o to budete stát, tak si klidně můžete první díl přečíst až jako druhý, stejně jako se na to chystám já. Nebo si sežeňte oba a můžete číst pěkně popořadě.

Příběh této knihy začíná v momentě, kdy dá Jared Kayle kopačky. Musí se prý soustředit více na učení, protože se nedostal na svoji vysněnou školu umění.Šestnáctiletá Kayla, hlavní postava a vypravěčka, je zdrcená, protože vůbec neregistrovala, že by se něco takového blížilo. Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Najednou neví, co si počít, přestože jinak je považována za odborníka a rádce v oblasti vztahů. Přes své vlastní stránky „Oracle of Dating“ (něco jako „rádce v randění“) anonymně (nikdo neví, že „Oracle/Rádce“ je Kayla) radí ostatním mladým lidem s problémy ve vztazích, s láskou, s randěním atd. A najednou ji všechny rady připadají nesmyslné, protože s láskou to tak prostě je. Když máte zlomené srdce, žádná rada vám ho nezahojí, to dokáže jen čas.

Kayla se i přes to snaží předstírat, že je naprosto v pohodě a může randit s novými kluky, protože nechce, aby Jared viděl, jak moc jí ublížil. Když se ale na jedné party opije a seznámí se s jedním fešákem, který ji začne obtěžovat víc než je zdrávo, dojde jí, že tudy cesta nevede.Jako na zavolanou se její maminka s přítelem přihlásí do jistého projektu, který spočívá v ubytování výměnného zahraničního studenta. Přijede k nim milý a sexy Francouz Benoit.

Kayla se do něj okamžitě zakouká a společně tráví spoustu času při podrobném zkoumání města. A zdá se, že i Benoit si Kaylu velmi oblíbil.Kayla se také vrací zpět jako „Oracle“ (Rádce), protože i její blízcí přátelé potřebují její rady. Když se ale snaží Oracle of Dating propagovat přes některé další blogy, vyvstanou kolem toho velmi kontroverzní spory.

Jak to nakonec s Oraclem dopadne? A co Kaylyin milostný život? Vyjde jí to s Benoitem? Nebo se opět vrátí na scému Jared? To už se dočtěte sami.

Jak příběh postupuje, vidíme jak postava Kayly „roste“, vyvíjí se a dospívá a i její rady jsou čím dál hlubší. Není to jen tím, že toho stále více hledá a studuje k danému tématu, aby mohla téměř profesionálně odpovídat, ale také zapojuje své vlastní zkušenosti a prožitky svých přátel. Takže ani když je jí teprve šestnáct, nepůsobí její rady přehnaně uměle.

Sice jsem to zpočátku vůbec nečekala, ale u této knihy jsem se velice bavila a byla to jedna z nejlepších oddechovek, na kterou jsem zatím narazila. Věřím, že fanoušci a milovníci Meg Cabot či Sarah Dessen budou z knihy nadšení stejně jako já.

Navíc bych tuhle knihu doporučila i všem, kteří se snaží začít číst v angličtině a nejsou si sebou ještě úplně jistí. Jazyk se mi zdál přiměřeně lehký a mohl by to zvládnout i začátečník. Mně se kniha četla strašně lehko a to nejsem žádný expert na angličtinu.Pro ostatní nezbývá než doufat, že si třeba nějaké naše nakladatelství knihu vybere k vydání.

* * *

Happily ever after is meant to last forever, right? Well, my happily ever after lasts five months, three weeks and two days. Then Jared drops a bomb.
„I need to take a step back, Kayla. I have to figure some things out right now.“