Skeleton Man – Joseph Bruchac [RECENZE]

skeleton manAutor: Joseph Bruchac
Název: Skeleton Man
Nakladatelství: Harper Trophy
Rok vydání: 2001
Vazba: brožovaná
Počet stran: 114

Ever since the morning Molly woke up to find that her parents had vanished, her life has become filled with terrible questions. Where have her parents gone? Who is this spooky old man who’s taken her to live with him, claiming to be her great-uncle? Why does he never eat, and why does he lock her in her room at night? What are her dreams of the Skeleton Man trying to tell her? There’s one thing Molly does know. She needs to find some answers before it’s too late.

* * *

Tuhle kratičkou, ale o to děsivější knížečku, jsem dostala a přečetla už před nějakým časem. Zaujala mě především tím, že její děj, který se mi vryl do paměti, se točí kolem indiánské legendy. Onehdy jsem ji zapůjčila sestřenici, které se neskutečně líbila, a vedly jsme ohledně strašidelného příběhu sáhodlouhé debaty (delší než ta knížka), takže se mi její děj opět oživil natolik, že jsem se rozhodla napsat zpětně recenzi.

Hlavní postavou knihy je třináctiletá Molly. Její rodiče jí už od malička vypráví různé příběhy a legendy svých indiánských předků Mohawků. Některé jsou vtipné a veselé, některé inspirující a některé docela děsivé. Mezi ty děsivé patří i historka o muži, kterému se říká Skeleton Man. „Skeleťák“ má neustále hlad. Jednoho dne si spálil prst, a když si ho strčil do pusy, spálené maso mu zachutnalo natolik, že se celý „ojedl“ až na kost. Zbyla z něj jeho kostra. Ale stejně jako Otesánek stále neměl dost a tak snědl i celou svoji rodinu, když se vrátila domů. Jedinému člověku, kterému se podařilo uprchnout a zachránit si tak život, byla jeho malá neteř.

Molly si neustále připomíná, že je to jen vymyšlený příběh. Když se ale jednoho dne probudí, zjistí, že se její rodiče nevrátili domů. Místo nich se objeví velmi vychrtlý muž, který tvrdí, že je její strýček a vezme ji k sobě domů. Molly cítí, že něco není v pořádku, myslí si, že je to podvodník, protože její rodiče se nikdy nezmínili o žádném příbuzném. Ani nevypadá moc lidsky! Ale nikdo jí nevěří. A její podivný strýček si ji začíná vykrmovat a v noci ji zamyká v jejím pokoji. Co když Skeleton Man opravdu existuje? Pomohou Molly její vizionářské sny? Poradí jí, co dělat? Podaří se jí utéct?

Příběh vás strhne hned první kapitolou a nepustí, dokud nedočtete. Vzhledem k tomu, že kniha má jen 114 stran a je doplněna několika ilustracemi od Sally Wern Comport, tak ji máte přečtenou během jednoho odpoledne, popřípadě ještě dříve.
Angličtina je poměrně dost lehká, takže je kniha vhodná i pro úplné začátečníky, kteří by chtěli vyzkoušet čtení knih v angličtině.

V průběhu četby mi naskakovala husí kůže a tato kniha mi dokázala navodit příjemné mrazení v zádech. Vrátila jsem se v čase opět na základní školu, kdy jsme četli Stopy hrůzy kdekoliv a kdykoliv se dalo a vzájemně jsme si je půjčovali a vyprávěli si, který díl byl nejstrašidelnější.

Hlavní hrdinka mi byla velmi sympatická nejen svou statečností, ale tak celkově i svým původem a celou dobu jsem jí fandila.

Doporučila bych tuto knihu spíše mladším, kteří mají rádi strašidelné příběhy ve stylu R. L. Stinea, ale i mnozí starší by v ní mohli nalézt zalíbení.

Vyšlo dokonce i pokračování s názvem The Return of Skeleton Man, které bych si chtěla v brzké době přečíst.