Trojka – Richard Sacher [RECENZE]

23 Lis

TrojkaMLÁDEŽI NEPŘÍSTUPNO!!!

Autor: Richard Sacher
Název: Trojka
Počet stran: 212
Žánr: erotika, psychologický román

Ve třech se to lépe táhne! Tímto heslem se inspirují hlavní hrdinové eroticko-psychologického příběhu ze současnosti, který v žádném případě není určen konzervativním čtenářům… Osmadvacetiletý prodejce výpočetní techniky a zároveň víkendový diskžokej Robert si uvědomí, že mu v sexu s přítelkyní „něco“ chybí. Jeho partnerka však o žádných experimentech nechce ani slyšet, a tak se mladý muž rozhodne splnit si svůj erotický sen na vlastní pěst. Prostřednictvím internetu se – po několika nepříliš úspěšných pokusech o seznámení s podobně smýšlejícími lidmi – pozná se šestadvacetiletou zdravotní sestrou Lucií a čtyřiadvacetiletým policistou Pavlem, s nimiž opakovaně prožije sex ve třech. Ten však všechny zaujme natolik, že rázně ukončí ne zrovna ideální vztahy se svými dosavadními partnery a začnou spolu žít v jedné domácnosti. Po několika měsících si ovšem Robert, Pavel i Lucie postupně uvědomí, že se bezhlavě ujali řízení rychlíku, který nejsou schopni ovládat tak dobře, jak si naivně mysleli…

Autorem knihy je novinář a spisovatel Richard Sacher, jenž má na svém kontě již devět publikací. K těm nejúspěšnějším patří životopisy skladatele Karla Svobody a spisovatelky Simony Monyové a také novela První láska – Věnováno Simoně Monyové.

* * *

Musím se přiznat, že tohle byla moje naprostá premiéra, co se erotické literatury týče (když nepočítám ukázku z nyní velmi slavné a známé knižní série Padesát odstínů šedi, která mě zrovna dvakrát nenadchla). Nijak zvlášť tento druh čtení nevyhledávám, ale Trojka mě zaujala svým trošku odlišným tématem.

Osobně bych ji asi ani přímo do čistě erotické literatury nezařazovala. Přišlo mi to spíše jako lehce eroticky okořeněný životní příběh jednoho obyčejného mladíka, který se mírně zmaten potýká se svou vlastní sexuální orientací, a ač těsně před třicítkou, ještě stále sám sebe hledá a touží objevovat nové zážitky v oblasti sexu.

Zjišťuje totiž, že sex s přítelkyní je sice fajn, ale pořád jako by mu něco chybělo. Při sledování různorodých porno filmů a lehtivých videí přijde na to, že ho přitahují nejen ženy, ale i muži. A právě další mužský element je přesně to, co Robert – hlavní hrdina knihy – postrádá v sexu s přítelkyní Monikou. Když před ní ale tak nějak prohodí, že by mohli experimentovat a přizvat si někoho dalšího k sexuálním radovánkám, Monika rázně odmítne a nechce o nečem podobném ani slyšet. Robert ale stále víc touží vyzkoušet „trojku“ se ženou a dalším mužem.

Zatímco Monika je do Roberta i nadále bezhlavě zamilovaná, růžově si maluje společnou budoucnost a touží po dítěti, Robert je s ní spíše ze zvyku a z pohodlnosti. A také kvůli pravidelnému sexu, který už ho ale tolik nebaví. Čím dál tím víc se upíná ke svému snu vyzkoušet si „trojku“ a proto si vytvoří profil na erotické seznamce. Dlouho se mu nikdo neozve, jen jeden starší manželský pár. Domluví si dokonce setkání, ale to ovšem končí velkým fiaskem a šokovaný Robert se jde „spravit“ pár panáky a pivem do hospody. Zde náhodou narazí na svého „starého“ známého z Plzně – Pavla. Dají se do řeči a probírají i svoje vztahy. Pavlovo manželství je těsně před rozpadem, s manželkou zůstává jen kvůli malému synkovi.

Souhrou dalších náhod se Monika s Robertem rozejdou, Pavel se chce přestěhovat od manželky do Prahy, kde si plánuje najít i práci a Robert mu nabídne azyl u sebe doma. Mezitím se na seznamce Robert seznámí s dívkou Lucií, která by byla ochotná také experimentovat a to i klidně se dvěma muži zaráz.

Pavel, coby ostřílený balič holek, má spoustu zkušeností a sebevědomí a tak mu není proti srsti vyzkoušet taktéž něco nového a nadšeně se do „trojky“ vrhne s Robertem a Lucií. Robert si tak splní svůj sen, ale bude mu to takhle stačit? Jak bude fungovat jeho soužití s Pavlem v malém bytečku a ve společné posteli? A jak dlouho jim může tohle „trojkové“ sexuální experimentování vydržet?

Velice mě překvapilo, jak tento příběh dokáže člověka strhnout. A nejen hlavní děj, ale i vzpomínky z minulosti, které jsou do něj místy vsazeny – například seznámení Moniky a Roberta, Robertův úplně první sexuální zážitek, jeho první dívka a její zrada,… Je to opravdu poutavé čtení.

Před samotným příběhem můžeme v knize najít pár slov na úvod od samotného autora. Ten nás předem upozorňuje na to, že Trojka není romanticko-erotická kniha, ale spíše se jedná o silně naturalistický příběh tří mladých lidí, kteří se rozhodnou ukončit svoje nepříliš fungující vztahy a začnou společně poznávat i ty nejtajnější a nejtemnější dimenze vlastní sexuality, což jim přináší nejen požitek, ale i nečekané strasti.

Dále také autor poznamenává, že ačkoliv se jedná o fiktivní román, jeho děj i charaktery hlavních postav jsou inspirovány skutečnými událostmi a osobami. A musím uznat, že celý příběh opravdu působí velmi realisticky a i chování hlavních protagonistů je velmi uvěřitelné. Mnoho lidí se s postavami i příběhem nebo jeho částmi může dokonale sžít.

Jediné mínus, které jsem na knize objevila, bylo to, že několikrát je zde zaměněno jméno Pavel a Robert. Působí to na čtenáře velmi zmateným dojmem, když se potom například „Robert těší na setkání s Robertem“. Všimla jsem si toho asi ve třech nebo čtyřech případech, kdy mě to zarazilo, a musela jsem se ve čtení vracet, jestli chápu správně. Ale chybička se prostě může vloudit.

Vzhledem k četnosti sexuálních scén a dialogů není Trojka určena nezletilým, značně konzervativním a netolerantním čtenářům. Takže pokud nespadáte ani do jedné z těchto kategorií, tak byste si knihu měli přečíst, zvláště pokud hledáte zas nějaký ten trošku odlišný příběh.

Velice děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí tohoto velmi zajímavého a čtivého románu k recenzi. Jinak bych se zřejmě k této knize nedostala a byla by to jistě velká škoda.

Jedním z ústředních témat je bisexualita – jedná se o kontroverzní typ sexuální orientace.
Dle wikipedie je bisexualita erotická, emocionální a/nebo sexuální přitažlivost k mužům i ženám. Existují dvě pojetí bisexuality. V prvním je chápána jako svébytná sexuální orientace (podobně jako heterosexualita a homosexualita), zatímco v druhém je vnímána pouze jako specifický projev sexuální aktivit heterosexuálně a homosexuálně orientovaných osob.

zdroj: wikipedia

Trailer

Trojka