Záhadná zmizení – Phillip Margolin & Ami Margolin Rome [RECENZE]

Originální název: Vanishing Acts
Překlad: Kateřina Vranová
Vazba: brožovaná
Počet stran: 184
Žánr: záhady, dobrodružství, 11+

Je temná noc.
Do ticha se rozezvoní telefon, který probudí Madison ze spánku. Její táta právě dostal nový případ – někdo byl obviněn z vraždy místní učitelky. Zvláštní je, že se zatím nenašlo tělo. Jak může policie vědět, že už žena nežije? Madison se chce stát advokátkou, proto se hned pouští do pátrání. Druhý den ve škole se dozvídá o dalším zmizení. Co se to ve městečku děje? Proč zmizely učitelka a kamarádka Ann? Podaří se záhadu objasnit?

* * *

Hlavní hrdinkou této knihy je školačka Madison Kincaidová, dcera špičkového advokáta se specializací na trestní právo Hamiltona Kincaida. Její maminka jí zemřela ještě když byla Madison malá a proto už od raného věku trávila hodně času v tatínkově kanceláři. I to je jeden z důvodů, proč chce být Madison nejlepší právničkou trestného práva na světě. Zatím je jí tedy jen 12 let a je hvězdou školního fotbalového týmu základní školy Lewise a Clarka spolu se svou nejlepší kamarádkou Annou. Ale na svou budoucí kariéru se pečlivě připravuje.

Jednoho dne šestnáct minut po půlnoci zazvoní u Kincaidů telefon. Pan Kincaid je povolán za jedním svým klientem, panem Shelbym, do věznice. Pana Shelbyho totiž policie zatkla za podezření z vraždy své manželky, která je učitelka a shodou okolností učila Madison ve druhé třídě.

Sousedku manželů Shelbyových, Thelmu Bauerovou – devětašedesátiletou účetní v důchodu, která sleduje příliš mnoho detektivních seriálů a neustále volá policii k nějakým „případům vraždy“, vzbudily v 5 hodin ráno zvuky hádky a křik. Poté se ozval řev paní Shelbyové a vzápětí nastalo naprosté a děsivé ticho. Následně Mark Shelby naložil něco velikosti lidského těla do kufru svého auta a odjel pryč. Přivolaná policie našla na místě činu krev a pana Shelbyho na jejím základě později zatkla.

Prázdniny skončily a Madison má spolu s Annou nastoupit na novou školu. Anna se ale vůbec neukáže a nechá si dokonce ujít i výběr do školního fotbalového družstva. Madison se jí snaží dovolat na mobil, ale ani ten Anna nebere. Madison začne mít o Annu strach. Když se ani po několika dnech neobjeví, rozhodne se Madison vypátrat, co se s Annou stalo. Pomáhat jí přitom bude její nový kamarád, Jake Stephenson, také nadšený fotbalista. Návštěva u Anny doma vyvolá ale spíše více otázek než odpovědí. Jejich dům totiž vypadá neudržovaně a opuštěně.

Madison také vezme Jaka k soudu, aby viděl, jak to tam chodí a zrovna se projednává „případ Shelby“. Madison se rozhodne zapátrat i v této záležitosti, aby tatínkovi dokázala, že už není malé dítě a umí si poradit s každým případem. Podaří se jí zjistit, co se stalo s její bývalou učitelkou? A co Anna a její rodina? Vnese trochu světla i do této záhady?

Příběh nebyl jen velmi poutavý a napínavý, plný záhad i postupného odhalování „zločinů“, ale také ukazuje problémy, s kterými se musejí dospívající jedinci vyrovnávat. Přestup na novou školu, noví spolužáci, šikana, první romantické chvilky, snaha dokázat rodičům, že už nejste malé děti…to a mnohem více se dá najít v této knize.

Mám strašně ráda takovýto druh knih pro mladší čtenáře, protože se u nich vždy dobře odreaguji a zavzpomínám na dobu, kdy mně bylo také 12 či 13 let. A když ještě mají navíc lehce detektivní podtext, tak o to je to lepší.

Kniha se čte opravdu velmi dobře, příběh neustále ubíhá svým tempem a člověk čte a čte a najednou je na překvapivém konci. Mně osobně netrvalo čtení dlouho, protože jakmile jsem se ponořila do příběhu, nemohla jsem se odtrhnout, navíc je to knížka poměrně malá.

Hlavní hrdinka je velmi příjemná mladá dívka, kterou si ihned oblíbíte, ne-li přímo zamilujete. Za zmínku stojí i „spolupátrač“ a nadějný fotbalista Jake, který se jistě stane idolem mnoha mladých dívek.

Knížku bych doporučila spíše mladším čtenářkám či čtenářům, ale zalíbení v ní mohou nalézt i ti starší, kteří mají rádi oddechové knížky s kapkou toho napětí i romantiky.

Velmi děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí této milé knížky na recenzi.

komentáře 2 na “Záhadná zmizení – Phillip Margolin & Ami Margolin Rome [RECENZE]”