Zítra začnu nový život – Gilles Legardinier [RECENZE]

Gilles Legardinier -Zítra začnu nový životAutor: Gilles Legardinier
Název: Zítra začnu nový život
Originální název: Demain j’arrête!
Nakladatelství: Domino
Překlad: Slavomír Míča
Počet stran: 312

Julie Tournellová je téměř třicetiletá Francouzka, která ještě stále hledá muže svých snů. Práci bankovní úřednice považuje za dočasný omyl a šeď jednotlivých dnů jí zpestřují jen trapasy a maléry, do nichž se s větší či menší měrou vlastního přičinění neustále dostává.

Radikální změna v Juliině životě přijde zároveň s novou cedulkou na poštovní schránce v jejím domě. Ricardo Patatras… Sice nového souseda ještě ani neviděla, ale přesto se rozhodne konat. Vždyť co kdyby byl právě on ten pravý? Plna neopodstatněných nadějí udělá Julie celou řadu věcí, od nichž by rozumná žena upustila už ve chvíli, kdy ji napadnou. Záměrně si zničí počítač a pije nenáviděné kafe, jen aby byl v její blízkosti – a také aby zanedlouho zjistila, že Ricardo je muž snad až příliš dokonalý na to, aby vůbec existoval.

Je tady ovšem jeden problém: i Ricardo má svá tajemství. A Julie potřebuje vědět o svém vyvoleném vše! Nikoho nepřekvapí (a Julii nejméně), že při odhalování záhad Ricardova života jde z jednoho průšvihu do trapasu a zase zpět, ale informuje nás o nich se statečným nadhledem. Akorát… akorát si po večerech opakuje stále stejnou větu: Zítra začnu nový život!

* * *

Tak tahle kniha byla velmi příjemnou a vtipnou oddychovkou mezi všemi těmi horory, thrillery a dalšími dramaty, které jsem v poslední době četla. Splnila přesně všechna má očekávání.

Už když mi nakladatelství Domino nabídlo tuto knihu k recenzi, tak jsem se na ni velmi těšila. Navnadili mě nejen milým trailerem, ale i anotace sama o sobě zněla zajímavě a navíc slibovala, že hlavní hrdinka knihy Julie je něco mezi Bridget Jones a Amelií z Montmartru. A opravdu nelhala! Julie, kterou jsem si okamžitě zamilovala, je opravdu takovým křížencem těchto dvou postaviček. A jelikož obě tyto hrdinky mám velmi ráda, bylo přímo nemožné, aby se mi tato kniha nelíbila. Hodiny a dny strávené s Julií jsem si upřímně užívala a bylo mi líto, když jsem se dostala na poslední stránku. Její někdy velmi šílené představy a přesvědčení mi budou chybět. Trošku mě až děsí, že se v některých věcech poznávám. :D

Někde jsem slyšela nebo četla, že „v každé ženě/dívce je aspoň kousek Bridget“. Já jsem říkávala, že „v každé ženě je kousek z Bridget i Amélie“, ale odteď už budu vždycky říkat, že „v každé ženě je kousek Bridget, Amélie i Julie“! A všichni, kteří tyto postavy znají, mi musí dát za pravdu.

Nejde mi ale do hlavy jedna věc – jak tuto knihu mohl napsat chlap?!? Jak je možné, že do nás – žen tak vidí? Napadá mě jen pár vysvětlení. Buď je to mimozemšťan a dokáže se napojit na ženský mozek,  byl v minulém životě ženou a vše si pamatuje,  měl sestru, která se mu svěřovala a nebo měl potřeštěné přítelkyně.  Nevím co z toho je pravda, každopádně se mu povedl mistrovský kousek!

Julie nemá vůbec štěstí na chlapy, je zrovna po rozchodu, ale rozhodně nic nevzdává. V jejích osmadvaceti jí sice rodiče pořád podstrkují, že už by rádi vnoučata, ale k tomu jsou přece potřeba dva ne?
Když se k ní do domu přistěhuje nový nájemník se zvláštním jménem na schránce – Ricardo Patatras, Julie je přesvědčená, že by to třeba mohl být „ON“ a to už v momentě, kdy o něm neví naprosto nic jiného než jméno. Nelení a neustále je přilepená ke kukátku na dveřích, aby ho neprošvihla až půjde po schodech. Zdá se ale, že jí osud nepřeje. Někdy nese obrovskou krabici, jindy zhasne na chodbě světlo, nebo tento záhadný muž prochází kolem zrovna v momentě, kdy si Julie potřebovala odskočit. Rozhodne se tedy přikročit k dalšímu kroku a nahlíží baterkou nenápadně do jeho schránky na dopisy. Nemusím asi dodávat, že jí baterka do schránky spadne a při pokusu o její vytažení se jí ruka zasekne uvnitř. Ale aspoň se tak seznámí s Ricem, ačkoliv si to asi představovala jinak.

Bohužel ani seznámením nepřestává být Ric nadále velmi záhadný. Pořád někde běhá s batohem a je kolem něho spousta tajemna, které nejde Julii z hlavy. Rozhodne se dopátrat se pravdy. Asi všem je jasné, že se to neobejde bez několika trapasů a úsměvných situací. A ty Julie nezažívá pouze a jen ve spojitosti s Ricem, ale i v práci, s kamarády atd. Nechci vám ale všechno prozradit, takže doporučuji už déle neváhat a dát se do čtení. Určitě nebudete zklamaní.

Nejvíce doporučuji knihu dívkám a ženám, které se chtějí zasmát a u knížky si příjemně odpočinout. Ale ani kluci či chlapi si ji nemusí nechat ujít a alespoň budou mít tak příležitost nahlédnout nám do hlavy, aby věděli, co s námi kolikrát dělají a proč se někdy chováme tak, jak se chováme.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Domino.

Kniha má i svou vlastní stránku na Facebooku a zde je již výše zmiňovaný trailer:

Trailer